Snabb ökning av mobil e-handel
23 september 2016
Den mobila e-handeln ökar snabbt. I år har 42 procent av svenskarna handlat via sina mobiler eller surfplattor, enligt rapporten Svensk E-handel 2015 från Dibs.
E-handeln ökar snabbt i Sverige. Senaste året har försäljningen av varor och tjänster till privatpersoner ökat med 12 procent till 90 miljarder kronor, enligt rapporten Svensk E-handel 2015 som ges ut av betalföretaget Dibs.
Den starkaste trenden är dock ökningen av den mobila e-handeln. De tre senaste åren har den mobila e-handeln ökat med 163 procent. I år har 42 procent av konsumenterna handlat via sin mobil eller surfplatta, enligt rapporten Svensk E-handel 2015.
I Sverige är mobilhandeln allra starkast bland småbarnsföräldrar. 68 procent av dem har under det senaste halvåret handlat med smartphone eller surfplatta. Även bland unga vuxna i åldern 25-34 är genomslaget starkt (61 procent). Den vanligaste anledningen att konsumenterna handlar via mobilen är att den alltid finns till hand (65 procent).
Kategori
E-handel
Kategorier
- Webbdesign ( 40 )
- Videoproduktion ( 23 )
- SEO ( 22 )
- CMS ( 21 )
- Responsiv ( 19 )
- Övrigt ( 18 )
- Sociala media ( 16 )
- Google ( 15 )
- E-handel ( 11 )
- Facebook ( 9 )
- Mobilanpassad ( 9 )
- E-postmarknadsföring ( 8 )
- Bättre hemsida ( 7 )
- E-learning ( 6 )
- Fotografering ( 4 )
- Marknadsföring ( 4 )
- Logotyp ( 3 )
- QR-kod ( 3 )
- Visuelltelegram ( 3 )
- Print ( 2 )
- Säker surf ( 2 )
- Affinity Audiences ( 1 )
- CPC ( 1 )
- Digital marknadsföring ( 1 )
- Interaktiv ( 1 )
- Mobilsurf ( 1 )
- YouTube ( 1 )
- instagram ( 1 )