Start > Visuelltelegram

Visuell Telegram

Vi syns och hörs för det mesta!

Vill du veta mer om våra projekt och intressanta artiklar från den digitala världen, då har du hamnat rätt!

Enkla strategier som stärker din kundlojalitet

14 juli 2016



Om ditt mål är att få fler återkommande köp så är du i gott sällskap. En undersökning visar att 45% av alla marknadsförare har stärkt kundlojalitet som målsättning när de skickar nyhetsbrev. Med hjälp av nyhetsbrev etablerar du inte bara nya relationer, du kan även vårda befintliga. Nyhetsbrev som skickas med målsättningen att stärka kundlojaliteten visar även en högre öppnings- och klickfrekvens än nyhetsbrev som enbart fokuserar på försäljning. Lär dig 5 enkla strategier som stärker din kundlojalitet:

Tidiga eller exklusiva erbjudanden
Skicka ut tidiga eller exklusiva erbjudanden till dina läsare – erbjudanden som specifikt går ut till dina läsare för att de prenumererar på ditt nyhetsbrev. Om du exempelvis ska ha en stor rea kan du informera dina läsare om att de kan använda en rabattkod för att få tillgång till rean före alla andra.

Påminn dina kunder
Om du håller i ett event, har rabatterade erbjudanden eller liknande, se till att påminna dina kunder. Om tidsfristen är på väg att löpa ut kommer dina kunder att uppskatta påminnelsen. Det kommer även att ge en känsla av att det är brådskande, vilket kommer att stärka incitamentet.

Tacka dina kunder
Vi säger inte tack tillräckligt ofta. Genom att tacka dina kunder visar du att du verkligen uppskattar dem. Har du kunder som funnits med länge kan du skriva ett personligt tackbrev och skicka iväg det. Om du vill addera extra mycket värde kan du även skicka med ett erbjudande.

Dela med dig av din kunskap
Vilket är ditt expertområde? Blommor, bilar, matlagning eller marknadsföring? Dela med dig av din expertis och hjälp dina kunder utan att förvänta dig något tillbaka. Det adderar värde till ditt företag och kommer att gynna dig i längden.

Sätt dina kunder i strålkastarljuset
Om dina kunder skriver om dig i sociala medier – se till att dela deras inlägg. Det kommer att få dem att känna sig uppskattade och stärka deras lojalitet. Har du nöjda kunder? Fråga om de vill ställa upp och vara med i en artikel. Jobbar du inom b2b är det extra värdefullt då dina kunder får extra exponering genom dig.