Få fart på Instagramkontot
7 december 2016
Instagram är Sveriges näst populäraste sociala medium efter Facebook. Det är hög tid för alla varumärken att ta tag i Instagram.
Klockmärket Daniel Wellington, som i år kommer att omsätta två miljarder kronor med en sjukt hög vinstmarginal, har framförallt marknadsfört sig via Instagram. Idag är Instagram en viktig kanal för många e-handlare och varumärken. Hur kommer man igång?
Använd Hashtags
Hashtags är ett mycket viktigt verktyg för att fånga nya följare och interagera med dem. Men gör en ordentlig research om vilka hashtags du bör använda.
Gör din research
Undersök konkurrenter hur de gör:
-Vilken typ av bilder och videoklipp de delar
-Vad hashtaggar de använder
-Hur ofta de lägger upp
-Vilka konton de följer
-Hur de strukturera sina bildtexter
-Kopiera inte exakt vad dina konkurrenter gör, utan låt dig inspireras och skapa en egen strategi.
Interagera
Sociala medier är just sociala medier. Det är mycket viktigt att inte betrakta Instagram som envägskommunikation utan engagera dig med dina följare. Svara på kommentarer på dina egna inlägg och kommentera andras inlägg.
Kategori
Sociala media
Kategorier
- Webbdesign ( 40 )
- Videoproduktion ( 23 )
- SEO ( 22 )
- CMS ( 21 )
- Responsiv ( 19 )
- Övrigt ( 18 )
- Sociala media ( 16 )
- Google ( 15 )
- E-handel ( 11 )
- Facebook ( 9 )
- Mobilanpassad ( 9 )
- E-postmarknadsföring ( 8 )
- Bättre hemsida ( 7 )
- E-learning ( 6 )
- Fotografering ( 4 )
- Marknadsföring ( 4 )
- Logotyp ( 3 )
- QR-kod ( 3 )
- Visuelltelegram ( 3 )
- Print ( 2 )
- Säker surf ( 2 )
- Affinity Audiences ( 1 )
- CPC ( 1 )
- Digital marknadsföring ( 1 )
- Interaktiv ( 1 )
- Mobilsurf ( 1 )
- YouTube ( 1 )
- instagram ( 1 )