Européerna börjar tröttna på Facebook
9 november 2018
I Europa minskar antalet dagliga Facebookanvändare och i USA har antalet dagliga användare fastnat sedan Q3 2017. Samtidigt fortsätter antalet dagliga användare att öka i Asien-Stilla Havet, samt resten av världen.
För andra kvartalet i rad tappar Facebook aktiva användare i Europa, enligt Facebooks Q3 rapport. I Q1 2018 hade man 282 miljoner europeiska användare, Q2 var siffran 279 miljoner och Q3 hade den sjunkit ytterligare till 278 miljoner.
Facebook själva skyller på ett tidigare mätfel som justerades Q3. Men det går knappast att bortse från de skandaler som präglat Facebook i år.
Samtidigt ökar användandet i Asien-Stilla Havet och vad de kallar ”resten av världen”. Däremot står det still i Nordamerika. Totalt ökar antalet dagliga aktiva användare med nio procent. Det är något mindre än kvartalet, då tillväxten låg på 11 procent.
Läs mer: https://s21.q4cdn.com/399680738/files/doc_financials/2018/Q3/Q3-2018-Earnings-Presentation.pdf
Kategori
Facebook
,
Sociala media
Kategorier
- Webbdesign ( 40 )
- Videoproduktion ( 23 )
- SEO ( 22 )
- CMS ( 21 )
- Responsiv ( 19 )
- Övrigt ( 18 )
- Sociala media ( 16 )
- Google ( 15 )
- E-handel ( 11 )
- Facebook ( 9 )
- Mobilanpassad ( 9 )
- E-postmarknadsföring ( 8 )
- Bättre hemsida ( 7 )
- E-learning ( 6 )
- Fotografering ( 4 )
- Marknadsföring ( 4 )
- Logotyp ( 3 )
- QR-kod ( 3 )
- Visuelltelegram ( 3 )
- Print ( 2 )
- Säker surf ( 2 )
- Affinity Audiences ( 1 )
- CPC ( 1 )
- Digital marknadsföring ( 1 )
- Interaktiv ( 1 )
- Mobilsurf ( 1 )
- YouTube ( 1 )
- instagram ( 1 )