Facebook stoppar annonser på fejk-nyhetssajter
14 september 2017
Sajter som upprepade gånger publicerar falska nyheter får inte längre sprida dem genom annonser hos Facebook.
Falska nyhetssajter använder ofta Facebook Ads för att öka räckvidden på sina falska nyheter.
Redan sedan tidigare får inte annonsörer köpa Facebook-annonser för att sprida innehåll som har klassificerats som falska nyheter av organisationer som faktakollar uppgifter på nätet. Och nu går Facebook ett steg längre och förbjuder sajter, som vid upprepade tillfällen spridit falska nyheter, att annonsera överhuvudtaget. Läs mer:
Kategori
Facebook
,
Sociala media
Kategorier
- Webbdesign ( 40 )
- Videoproduktion ( 23 )
- SEO ( 22 )
- CMS ( 21 )
- Responsiv ( 19 )
- Övrigt ( 18 )
- Sociala media ( 16 )
- Google ( 15 )
- E-handel ( 11 )
- Facebook ( 9 )
- Mobilanpassad ( 9 )
- E-postmarknadsföring ( 8 )
- Bättre hemsida ( 7 )
- E-learning ( 6 )
- Fotografering ( 4 )
- Marknadsföring ( 4 )
- Logotyp ( 3 )
- QR-kod ( 3 )
- Visuelltelegram ( 3 )
- Print ( 2 )
- Säker surf ( 2 )
- Affinity Audiences ( 1 )
- CPC ( 1 )
- Digital marknadsföring ( 1 )
- Interaktiv ( 1 )
- Mobilsurf ( 1 )
- YouTube ( 1 )
- instagram ( 1 )